Τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας είναι από τα σημεία εκείνα που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή και κατάλληλους χειρισμούς, αφού είναι αυτά που μας εξασφαλίζουν την σωστή πρόσφυση στο οδόστρωμα και ουσιαστικά είναι υπεύθυνα για την ασφαλή επαφή μας με αυτό. Ωστόσο, δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που να μπορεί να κάνει ο οδηγός ή ο ιδιοκτήτης του οχήματος (πχ service) για να παρατείνει την διάρκεια ζωής τους και να βελτιώσει την κατάσταση τους.
Αυτό που χρειάζεται να πράξει κάποιος είναι αρχικά να οδηγεί το αυτοκίνητο του με σύνεση και προσεκτικά, έτσι ώστε να εξασφαλίσει κατά το δυνατόν την μείωση της φθοράς των ελαστικών. Φανταστείτε απλά ότι σε ακραίες συνθήκες, τα ελαστικά του μοντέλου σας μπορεί να πάρουν φωτιά ή ακόμη και να εκραγούν, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλειά σας.
Ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει το χρόνο ζωής των ελαστικών του αυτοκινήτου μας, είναι τα συχνά απότομα φρεναρίσματα. Τα μαύρα σημάδια που αφήνει ένα φρενάρισμα στην άσφαλτο είναι υπολείμματα του ελαστικού, το οποίο λιώνει λόγω της έντονης τριβής που αναπτύσσεται. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την απότομη εκκίνηση του αυτοκινήτου. Χονδρικά, αυτό σημαίνει πως όσο αποφεύγουμε τις απότομες εκκινήσεις και τα απότομα φρεναρίσματα, τόσο αυξάνουμε και τη διάρκεια ζωής των ελαστικών μας του αυτοκινήτου μας.
Τι συμβαίνει αν σκάσει ένα λάστιχο;
Αναλόγως πάντα με τη φθορά που έχουν υποστεί, τα ελαστικά συνήθως επισκευάζονται σε περίπτωση που η αστοχία είναι μικρή. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να πάμε σε ένα ειδικό συνεργείο και να ζητήσουμε service. Υπάρχουν, βέβαια, και κάποιες περιπτώσεις κατά τις οποίες τα ελαστικά είναι μη επισκευάσιμα και χρειάζεται αλλαγή τους. Αυτό μπορεί να συμβεί αν ένα ελαστικό:
● τρυπηθεί πλευρικά
● διαχωριστεί η γόμα του με τα λινά
● εμφανιστούν πτυχώσεις στις γόμες ή στα λινά
● έρθει σε επαφή με διαβρωτικές ουσίες
Εφόσον, λοιπόν, ένα ελαστικό υποστεί μόνιμη βλάβη και χρειαστεί αντικατάσταση, τότε δε γίνεται να αλλάξουμε μόνο αυτό το ένα. Η ασφαλής επιλογή είναι τα ελαστικά να αλλάζονται σε ζευγάρια και αξονικά (τα μπροστινά και τα δυο μαζί ή τα πίσω μαζί ως σετ).
Αν δεν μπορούμε να αγοράσουμε καινούργια ελαστικά για το αυτοκίνητο μας, τότε μπορούμε πάντα να επιλέξουμε και μεταχειρισμένα, τα οποία και είναι κατά πολύ φθηνότερα, αν και πρέπει να προσέξουμε να έχουν την ίδια φθορά.
Το ίδιο ισχύει και με τις διαστάσεις των ελαστικών, οι οποίες πρέπει να είναι ίδιες και στους τέσσερις τροχούς. Ελαστικά με διαφορετικές διαστάσεις, διαφορετικών κατασκευαστών και με διαφορετικό βαθμό φθοράς μπορεί να έχουν σημαντική επίπτωση τόσο στο κράτημα, όσο και στη σταθερότητα του οχήματος κατά την οδήγηση.
Αν επομένως αποφασίσουμε να αγοράσουμε νέα ελαστικά για το αυτοκίνητο μας, τότε θα πρέπει να αγοράσουμε τουλάχιστον δύο και ιδανικά να προστεθούν στον μπροστινό άξονα, τοποθετώντας τα παλιά στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου.
Σε γενικές γραμμές, τα λάστιχα του αυτοκινήτου μας θα πρέπει να αλλάζονται κάθε δυο με τρία χρόνια ή κάθε 30 με 40 χιλιάδες χιλιόμετρα. Στην πράξη, ωστόσο, δεν υφίσταται μία σταθερή απάντηση αναφορικά με το κατά πόσο συχνά πρέπει να αλλάζουμε τα ελαστικά ενός αυτοκινήτου, αφού η φθορά τους επηρεάζεται από μια σειρά παραγόντων, οι οποίοι σχετίζονται με:
● το στιλ οδήγησής σας
● τον αριθμός διανυθέντων χιλιομέτρων ανά έτος
● την ποιότητα του οδοστρώματος
● τις καιρικές συνθήκες
● τις συνθήκες στάθμευσης του οχήματος
● την παλαιότητά τους
Για όποιο ζήτημα και αν αφορά τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας, οι εγκαταστάσεις της MEKA Group σας περιμένουν για να το λύσουμε μαζί και το πλήρως καταρτισμένο προσωπικό μας να σας προσφέρει τη μέγιστη δυνατή οδηγική απόλαυση!