Τα diesel αυτοκίνητα θα αποτελούν σύντομα είδος προς εξαφάνιση λόγω και των νέων κανονισμών όσον αφορά τους ρύπους, ωστόσο προς το παρόν η χώρα μας είναι ακόμη γεμάτη από αυτά. Πιο συγκεκριμένα, την τελευταία δεκαετία το 60% των καινούριων οχημάτων, τα οποία βγήκαν στους ελληνικούς δρόμους, διέθεταν όλα τους πετρελαιοκινητήρα. Ήταν λοιπόν επόμενο και η αύξηση του αριθμού ειδικευμένων συνεργείων όσον αφορά και την πετρελαιοκίνηση, παράλληλα πάντα με την εισαγωγή σύγχρονων συστημάτων service. Αν, λοιπόν, αναζητάτε service του ντιζελοκίνητου μοντέλου σας, στην MEKA Group θα βρείτε κάθε λύση που μπορεί να ζητάτε.
Οι μισές βλάβες που αφορούν τα μοντέλα diesel αφορά το σύστημα ψύξης τους. Αυτό συμβαίνει κυρίως εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών που παράγονται από τις έντονες πιέσεις που δημιουργούνται μέσα στον πετρελαιοκινητήρα του αυτοκινήτου σας. Ακόμη μία ένδειξη που φανερώνει βλάβη είναι και η εμφάνιση καπνού. Αν ο καπνός έχει μαύρο χρώμα, τότε το επικρατέστερο σενάριο είναι να χρειάζονται αλλαγή τα μπέκ. Αν ο καπνός είναι λευκός, τότε μάλλον το ψυκτικό βρίσκεται στο θάλαμο καύσης, ενώ, τέλος, ο μπλε καπνός φανερώνει την ύπαρξη λαδιού στο θάλαμο καύσης του αυτοκινήτου σας.
Το πετρέλαιο κακής ποιότητας καταστρέφει τον πετρελαιοκινητήρα
Όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, το πετρέλαιο κακής ποιότητας μπορεί να επιφέρει μεγάλες διαβρώσεις και να καταστρέψει σημαντικά εξαρτήματα, όπως είναι τα μπεκ και η τρόμπα πετρελαίου.
Κατά την διαδικασία του service του αυτοκινήτου σας, τα μπεκ θα αφαιρεθούν από το αυτοκίνητό σας και θα τοποθετηθούν εκ νέου σε ειδική συσκευή διάγνωσης και καθαρισμού. Η διάγνωση θα κρίνει αν η ωμική αντίσταση είναι αρκετά ικανοποιητική. Την ίδια στιγμή, ο καθαρισμός συντελείται με χρήση υπερήχων και χημικών καθαριστικών ουσιών, ούτως ώστε να αποβάλουν τα ξένα σώματα. Στο τέλος, ξαναμπαίνουν στον εξομοιωτή για να τσεκαριστεί πάλι η ογκομετρική απόδοση και η στεγανότητα τους. Καλό είναι να γίνεται στεγανοποίηση των μπεκ ανά 100 χιλιάδες χιλιόμετρα για προληπτικούς λόγους.
Έπειτα, ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στα φίλτρα αέρα, λαδιού και καυσίμου, καθώς είναι σημαντικό να αλλάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα, αφού είναι πιθανό αν αμελήσουμε το service τους να προκληθούν σημαντικές ζημιές στο αυτοκίνητό μας. Η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου επιβαρύνει σημαντικά και καταστρέφει το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων. Τέλος, τα κατάλοιπα επιβαρύνουν την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων.
Στους περιοδικούς ελέγχους του αυτοκινήτου σας, σημαντικό είναι να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή και στην υπερπλήρωση του turbo, με την οποία δουλεύουν οι περισσότεροι μοντέρνοι diesel κινητήρες. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζετε την άρτια λειτουργία του κινητήρα, η οποία θα γίνεται χωρίς μεγάλη κατανάλωση, ενώ ταυτόχρονα μειώνονται και οι εκπομπές ρύπων. Για πλήρη έλεγχο της τουρμπίνας, πρέπει να εξασφαλιστεί πως δε διαφεύγουν καυσαέρια ή πίεση από το κέλυφος, λάδι από την μεριά του ελαιαγωγού υψηλής πίεσης ή το έδρανο του άξονα της φτερωτής του.
Μερικά tips για καλή συντήρηση
Ο πετρελαιοκινητήρας του αυτοκινήτου σας, μπορεί να διατηρηθεί ζωντανός μέσω κάποιων βασικών ενεργειών, οι οποίες είναι οι κάτωθι:
• Τοποθέτηση καθαριστικού και αντιβακτηριδιακού πετρελαίου για αποφυγή βλαβών.
• Φροντίστε το ρεζερβούαρ του αυτοκινήτου σας να μη μένει άδειο.
• Τοποθέτηση λαδιού που προτείνει ο κατασκευαστής, στα προβλεπόμενα πάντα χιλιόμετρα, ενώ με κάθε αλλαγή να αλλάζει και το φίλτρο του λαδιού.
• Φροντίστε για service ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
• Πάντα service σε εξειδικευμένες μονάδες.
• Το φίλτρο πετρελαίου να αλλάζει πάντα κάθε 10 χιλιάδες χιλιόμετρα.
• Έλεγχος και καθαριότητα του κινητήρα για αποφυγή οξείδωσης.
Για όποιο ζήτημα και αν αφορά το ντιζελοκίνητο αυτοκίνητό σας, οι εγκαταστάσεις της MEKA Group σας περιμένουν για να το λύσουμε μαζί και το πλήρως καταρτισμένο προσωπικό μας να σας προσφέρει τη μέγιστη δυνατή οδηγική απόλαυση!